Motorscooters
Het begon in de jaren 80 met een Vespa PK 200E, ik had er 3 waaronder een Cossa.
Maar een modernere was wenselijk dus daarna werd een Honda CN 125 Spacy geïntroduceerd met een opklapbare koplamp en een futuristisch digitaal display. In de winter warme voeten, de warme luchtstroom van de radiator kon je naar de voeten leiden. Heel mooi maar miste wat kracht. Dus een Spacy 250 was de opvolger. Niet echt stabiel in bochten ondanks dat ik allery-bandtypen en schokdempers heb geprobeerd.
Toen kwam de Majesty 250 uit.
Wauw gezien vanaf de voorkant een forse motor en solide technologie. Daarvan heb ik er 5 oplopend vanaf bouwjaar. Opgevolgd door de Majesty YP 400.
Wat een geweldige mooie motor. De eerste serie van bouwjaar 2004 had helaas een fabricagefout met de koppeling. Kling klang geluiden en hoge kosten.
Ik had er 2 en ik vond het leuk om ermee te rijden.
Dus toen er een model uit 2008 in beeld kwam wat sterk verbeterd was deze aangeschaft. Het voordeel is dat er in 2008 verbeteringen zijn aangebracht, zoals een verbeterde koppeling en ABS. Dus ook een stukje remveiligheid.
Tussendoor mooie scooters gehad zoals Apriia Scarabeo en de hele mooie Aprilia Atlantic 500. Deze zijn verder op beschreven.
De scooters zijn er altijd gebleven als een rode draad in mijn motorrijders carrière vanaf 1983. Ze zijn handig en je pakt ze net wat sneller door het lagere gewicht en gebruiksvriendelijkheid.





03-20 Suzuki Burgman 400 2008. Injectie, Z uitvoering wat staat voor winter. Als extra heeft de z uitvoering handkappen, ruggensteun en handvat verwarming,. Luxe scooter. De Majesty 400 is wendbaarder en sportiever, de Burgman comfortabeler. Het mooie van de Scooter is dat er in de afgelopen 12 jaar maar 3300 km mee is gereden.



