Repareren van Traser horloges

Repareren van Traser horloges

Door mijn voorkeur voor Traser horloges heb ik vele originele onderdelen verzameld. Met name voor de P65xx modellen met stalen en titanium kasten is alles voorradig om reparatie en service te bedienen. Helaas is dit model vanaf 2017 niet meer in het lever programma. Dit model is echter eindeloos te reviceren, mits er onderdelen beschikbaar zijn.
Indien je onderdelen zoekt, vraag gerust naar de beschikbaarheid.

 

Indien je reparaties liever laat uitvoeren kan dat ook. Hierbij de werkwijzer:

Bij defecten aan horloges zal per geval een beoordeling worden gegeven over het defect.
In dat geval kunnen wij u zonder verassingen na ons onderzoek een beeld van het defect met een duidelijke offerte geven.
In veel gevallen is het noodzakelijk het horloge te openen om een diagnose te stellen en te beoordelen in welke staat uw horloge is.

Onderzoekskosten worden bij een reparatieopdracht niet in rekening gebracht. Ingeval u besluit niet over te gaan tot reparatie verlangen wij  uw bijdrage van de  verpakking en verzendkosten, a 8,50 binnen Nederland.

Voor standaard reparaties en service hanteren wij vaste prijzen, denk daarbij aan glas vervangen of het wisselen van een batterij. Bij kwarts horloges zijn er twee mogelijkheden, de standaard batterij en Long-Life batterijen. In het onderstaand tabel met prijs overzichten word dit afzonderlijk weergegeven.

  • Batterij vervangen:
    Ook bij het vervangen van een batterij gaan wij zeer zorgvuldig te werk.
    wij beginnen met een druktest zodat wij de staat van pakkingen kunnen beoordelen.
    Het horloge word gereinigd zodat bij openen geen vuil kan binnendringen. Al onze reparaties worden behandeld in een steriele omgeving.
    Het openen van de kast gebeurd met specialistisch apparatuur zodat de deksel en kast niet word beschadigd. De batterij word vervangen volgens fabrikanten specificatie, wij gebruiken verse batterijen.
    Afdichting van de kroon en eventueel pushers worden beoordeeld en eventueel vervangen.
    De afsluiting van de deksel word vervangen, waarna het horloge een druktest voor waterdichtheid en accuratesse test ondergaat. Wij hanteren de specificaties van de fabrikant.
  • Servicebeurt:
    Er is een onderscheid in uurwerken, namelijk standaard en kwarts chronograaf. Mechanisch ( automaat) en mechanisch chronograaf. Voor een standaard kwarts uurwerk hanteren wij een vaste prijs. Heft u een ander soort uurwerk, dan een quartz, adviseer ik een ander betaalbaar en betrouwbaar adres.
  • Aanvraag reparatie:
    Via mail kunt u een verzoek tot reparatie doen. Graag een goede klachtomschrijving vermelden..
    Verzenden:
    Via mail ontvangt u ons adres. Wij verzoeken u om het horloge goed te verpakken voor een veilig transport.

Foto rechts een P6600 model.
Ook dit ongelukje kan hersteld worden.

Wij hebben een passie voor onder andere horloges. Wij zijn ten alle tijden bewust van uw kostbare bezit en gaan er dusdanig mee om.

Wij hebben respect voor uw bezittingen. Bij aankomst van uw horloge zullen wij u informeren over het volgende:

  • Onze bevindingen met verwachte reparatie tijd
    Kosten
  • Zonder uw toestemming gaan wij niet over tot herstel.
    Na reparatie informeren wij u met verzendgegevens. Wij verzenden  op werkdagen direct na uw betaling.
    Omdat horloges worde

n hersteld in een steriele omgeving. kunnen wij geen bezoek toelaten.

  • Standaard tarieven:
    Wij hanteren vaste atelier tarieven voor horloges van het merk Traser.
    Deze prijzen zijn kostprijzen en gebaseerd op een overeenkomst als horlogeliefhebbers onder elkaar zonder winstoogmerk. Omdat het een hobby is, behoud ik mij het recht reparaties te weigeren, zonder opgave van redenen.

– Batterijwissel standaard.€ 17,95
-Batterijwissel Long-Life.
€ 19,95
– Vervangen saffier glas P5900 modellen:.
€ 89,00
– Verpakking en verzendkosten binnen Nederland:
€ 8,50
– Vervangen Ronda 715 uurwerk
€ 59,50

  • Nog enkele tips::Zorg er voor dat uw horloge niet in direct contact komt met magnetische velden (zoals speakers, tv, magnetron, inductiekookplaat, etc.).
  • Inden het glas van uw horloge breekt of barst, laat het dan direct vervangen. Zelf met een kleine barst in het glas kan stof en vocht naar binnen dringen en het binnenwerk beschadigen.
  • Indien de batterij van uw horloge leeg is, laat deze dan direct vervangen. Lege batterijen kunnen lekken met schade als gevolg.
  • Stel uw horloge niet bloot aan extreme temperatuurwisselingen. Denk daarbij aan vanuit de warmte in koud water springen.
  • Leg uw horloge niet rechtstreeks van uw pols op een koude ondergrond
  • Draag uw uurwerk niet in de sauna of douche. De afdichting van uw horloge kan vervormen door de hitte. Komt er water of condens in uw horloge, laat het dan nakijken, ook als het uurwerk nog functioneert

Waterdichtheid:

Er zijn veel misverstanden over waterdichtheid van het horloge. Laat u hierover goed adviseren en controleer de garantievoorwaarden. Vocht veroorzaakt veel schade.

 

Horloges die waterdicht zijn, hebben een indicatie van het aantal meters of druk tot waar de waterdichtheid is gegarandeerd. Algemene regels voor waterdichtheid:

  • 3 atm.: niet waterdicht
  • 5 atm.: spatwaterdicht zoals handen wassen
  • 10 atm.: watersport, zwemmen, snorkelen
  • 20 atm.: geschikt voor alle vormen van duiken

Fabrikanten hanteren verschillende waterdichtheid testen. Waterdruk, vacuüm etc. Hierdoor komen waterdichtheid indicaties niet altijd overeen tenzij er een ISO waarde/norm word aangeduid.
De waterdichtheid van een horloge wordt gegarandeerd door diverse rubber pakkingen in de horlogekast: rond de kroon, het achter deksel, het glas en eventueel drukknoppen. Deze pakkingen staan permanent onder druk en kunnen worden aangetast door zweet, schoonmaakmiddelen, Uv-straling, vuil, maar ook slijtage aan de horlogekast. Hierdoor droogt het rubber na verloop van tijd uit, waardoor de waterdichtheid af neemt.

Bij het verwisselen van een batterij vervangen wij deksel pakkingen en testen wij het horloge op waterdichtheid.
Na een uitgebreide servicebeurt of reparatie heeft u 1 jaar garantie (afhankelijk van het merk) op de uitgevoerde werkzaamheden. Indien na een reparatie problemen zouden ontstaan voelen wij ons verantwoordelijk binnen rieele normen. Verantwoordelijkheid gevoel zal niet gelden wanneer het horloge is geopend door onbevoegde derden of onzorgvuldig gebruik.

Als voorbeeld dit speciale model voor medewerkers van der Britse ambassade.

Het mineraalglas van de Navigator gebroken. Deze is voorzien van een nieuw saffierglas. Uiteraard word dan tevens alle pakkingen en batterij vervangen.

Na herstel.